با حضور رییس شورا و شهردار بوشهر؛ نشست خبری اجلاس شهرسازی و معماری در شهرداری بوشهر برگزار شد

با حضور رییس شورا و شهردار بوشهر؛ نشست خبری اجلاس شهرسازی و معماری در شهرداری بوشهر برگزار شد
نشست خبری هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها در بوشهر با حضور رییس شورا، شهردار، معاون شهرسازی شهرداری، دبیر برگزاری اجلاس و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری بوشهر برگزار شد.

رییس شورای شهر بوشهر در این نشست با تاکید بر اینکه اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها برای اولین‌بار در بوشهر برگزار می‌شود، افزود: در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات خوبی از سوی شهرداری بوشهر انجام شده و امیدواریم در سال جاری شاهد تحولات قابل توجهی در این حوزه باشیم.

وحید نیک‌روش با اشاره به اعتبار محدود شهرداری‌ها برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده تاکید کرد: احیای این بافت‌ها نیازمند همکاری و همراهی سایر متولیان از جمله مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی است.

حسین حیدری شهردار بوشهر نیز با بیان اینکه شهرداری بوشهر عمارت‌های تاریخی خود را مرمت و بازسازی کرده است، تصریح کرد: امیدواریم سایر متولیان عمارت‌های تاریخی، نسبت به مرمت این بناها جدیت بیشتری نشان دهند زیرا این عمارت‌ها علاوه بر جذب گردشگر، هویت تاریخی و فرهنگی مردم بوشهر را شکل می‌دهند.

سعید برزگرزاده معاون شهرسازی شهرداری بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اینکه احیای بافت‌های تاریخی سبب جذب توریست می‌شود، ادامه داد: بومی‌سازی مشوق‌های بافت تاریخی و بافت‌های فرسوده توسط همکارانمان در شهرداری به سرعت انجام شد به‌گونه‌ای که در استان و کشور از جمله پیشتازان بومی‌سازی و اجرای این مشوق‌ها بوده‌ایم.

گفتنی است در پایان این مراسم، خبرنگاران و اصحاب رسانه سوالات خود را مطرح کرده و پیشنهادات خود را ارائه دادند.
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۳۸
کد خبر : ۳,۸۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید