شهردار بوشهر در نشست خبری اجلاس شهرسازی و معماری: احیای بافت های تاریخی، حفظ هویت و اصالت شهرهاست

شهردار بوشهر در نشست خبری اجلاس شهرسازی و معماری: احیای بافت های تاریخی، حفظ هویت و اصالت شهرهاست
شهردار بوشهر در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضران جلسه به‌ویژه اصحاب رسانه، با اشاره به اهمیت موضوع اجلاس خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده و تاریخی شهرها، نه‌تنها ارزش‌های معماری و شهرسازی را در خود جای داده‌اند، بلکه هویت ملی، خاطرات قومی و آثاری متعلق به تمامی نسل‌های حاضر و آینده کشور را نیز شکل می‌دهند.

حسین حیدری افزود: احیای این بافت‌ها به حفظ ابعاد هویتی و اصالتی مناطق مختلف کمک می‌کند، ضمن اینکه سرمایه‌گذاری کارآمدی در جهت توسعه متوازن شهری نیز محسوب می‌شود.

حیدری با بیان اینکه سه عمارت تاریخی در اختیار شهرداری بوشهر است، تصریح کرد: شهرداری بوشهر در سال ١۴٠٢ با استفاده از بودجه داخلی و همچنین جذب سرمایه، عمارت تاریخی امیریه (شورای اسلامی شهر) و عمارت تاریخی بیلیارد را مورد مرمت و بازسازی قرار داد.
وی همچنین به سنگفرش بافت تاریخی بوشهر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بخش قابل توجهی از بافت تاریخی بوشهر سنگفرش شد و امسال به‌صورت کامل به پایان می‌رسد. این مسأله در کنار سایر مشوق‌ها سبب شده تا اقبال عمومی به مرمت و بازسازی بناها و بافت تاریخی بوشهر بیشتر شود.

شهردار بوشهر در پایان تاکید کرد: هزینه تعمیر و بازسازی عمارت مشروطه نیز در بودجه سال جاری دیده شده و ان‌شاءالله به زودی عملیات اجرایی آن پس از تعیین پیمانکار آغاز می‌شود.
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۱۱
کد خبر : ۳,۸۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید