پاکسازی ساحل بوشهر توسط دانش‌آموزان و مسئولان در روز زمین پاک؛ پاکبانان بوشهری در روز پاکبان تجلیل شدند

پاکسازی ساحل بوشهر توسط دانش‌آموزان و مسئولان در روز زمین پاک؛ پاکبانان بوشهری در روز پاکبان تجلیل شدند
بوشهر در روزی که با مصوبه شورای شهر به نام پاکبانان نام‌گذاری شده است، به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری، شاهد برگزاری مراسمی باشکوه بود.
در این برنامه که با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران شهری، مسئولان استانی و دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه به‌مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت‌ماه، روز زمین پاک و روز پاکبان برگزار شد، از زحمات پاکبانان تجلیل شد.

در این مراسم، شهردار بوشهر ضمن گرامیداشت روز پاکبان و تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مناسبات جهان و منطقه با در نظر گرفتن قدرت و نقش بی‌بدیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رقم می‌خورد و باید به‌پاس امنیت و آرامشی که امروز بر ایران اسلامی حاکم است، قدردان این عزیزان و سایر نیروهای مسلحمان باشیم.

حسین حیدری در ادامه طی سخنانی از اهمیت حفظ محیط زیست و نقش بی‌بدیل پاکبانان در ایجاد شهری پاک و سالم سخن گفت و افزود: شهر بدون مشارکت شهروندان اداره نمی‌شود. همه ما باید برای حفظ محیط زیست و داشتن شهری پاکیزه و زیبا تلاش کنیم.

حیدری ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی پاکبانان زحمتکش برای پاکیزه نگهداشتن شهر افزود: رعایت کارهای ساده‌ای مانند تفکیک زباله از مبدا، نریختن اشغال در معابر و به‌ویژه در ساحل، رعایت ساعات بیرون گذاشتن زباله‌های خانگی و... می‌تواند تا حد بسیار زیادی به پاکبانان برای انجام وظیفه‌شان کمک کند.

پس از آن، حاضران در مراسم با همکاری یکدیگر به‌منظور نشان دادن همبستگی و مسئولیت‌پذیری جامعه در قبال طبیعت، به پاکسازی ساحل دریا پرداختند. در پایان، به رسم یادبود و قدردانی، به دانش‌آموزان و پاکبانان گل و هدایایی اهدا شد. گفتنی است، این مراسم نه‌تنها به‌عنوان یادآوری اهمیت کار پاکبانان بلکه به‌عنوان یک فرصت برای آموزش نسل‌های آینده در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست برگزار شد.
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۳۰
کد خبر : ۳,۸۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید