برگزیدگان جشنواره واخوان خیال معرفی شدند

اختتامیه جشنواره واخوان خیال برگزار شد.

اختتامیه جشنواره واخوان خیال برگزار شد.
اختتامیه جشنواره شروه‌خوانی، بیت‌خوانی و نیمه‌خوانی «واخوان خیال» با حضور احمد بارگاهی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، فاطمه کرم‌پور مدیرکل ارشاد اسلامی بوشهر، شروه‌خوانان و بیت‌خوانان راه‌یافته به مرحله پایانی و همچنین حیدر احمدی - دبیر و داوران این جشنواره (آقایان حسین کشتکار بوشهری، غلامرضا وزان و حماسه حق‌پرست) در سالن اجتماعات اداره‌کل ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، نزدیک به هشتاد شرکت‌کننده از سراسر استان در این جشنواره شرکت کردند که تعداد ۱۰ نفر از این هنرمندان به مرحله فینال راه یافته و به رقابت پرداختند.
این جشنواره با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و طنین دلنشین سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با خیرمقدم رئیس سازمان فرهنگی شهرداری ادامه یافت.
احمد بارگاهی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره واخوان خیال به‌زودی شکل گرفته و ان‌شاءالله همه‌ساله شاهد برگزاری آن در سطوح بهتر خواهیم بود، افزود: امیدواریم با شکل‌گیری دبیرخانه دائمی این جشنواره، استعدادهای نهفته موسیقی بومی استان بوشهر شناخته شده و موسیقی بوشهری بار دیگر احیا شود.
وی با تاکید بر نقش مهم موسیقی خصوصا موسیقی محلی در زندگی و کسب‌وکار مردم بوشهر خاطرنشان کرد: احیای موسیقی سنتی بوشهر شامل شروه‌خوانی، بیت‌خوانی، نیمه‌خوانی و... از اهداف سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر است و امیدواریم این جشنواره در سال‌های آتی نیز با توان بیشتر برگزار شود.
بارگاهی در پایان تاکید کرد که در سال‌های آینده تلاش می‌کنیم این جشنواره به‌صورت فرااستانی برگزار شود تا شرکت‌کنندگان استان‌های همجوار و علاقه‌مندان به موسیقی محلی بوشهر در سراسر کشور بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.
آغاز رقابت بین ده شرکت‌کننده نهایی فینال جشنواره، پخش کلیپ‌هایی قدیمی از هنرمندان بومی بوشهر، اجرای زنده استاد وزان، سخنرانی داوران جشنواره پیرامون اجراها به‌صورت کارگاه آموزشی و... از دیگر بخش‌های برگزارشده این جشنواره بود.
در پایان این جشنواره، راه‌یافتگان به فینال و برگزیدگان نهایی واخوان خیال با دریافت لوح سپاس، وجه نقد و تندیس جشنواره تقدیر شدند.
اسامی برندگان:
شروه خوانی بالای ۱۸ سال:
۱. یاسین جاتوت از دوراهک
۲. سجاد ابراهیم زاده از سعدآباد
۳. حبیب بهادری نژاد از بوشهر
بیت خوانی بالای ۱۸ سال:
۱. عبدالحسن رزمجو از جم
شروه‌خوانی زیر ۱۸ سال:
۱. پیمان فتحی از گناوه
 بیت خوانی زیر ۱۸ سال:
مهدی گوهرشناس از بوشهر
 
گفتنی است، ویژه‌برنامه رقابت فینال این جشنواره توسط سازمان فرهنگی شهرداری انجام شده و به‌زودی از طریق رسانه‌های مجازی و صداوسیمای مرکز استان پخش خواهد شد.
شروه خوانی
شروه خوانی
شروه خوانی
۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۶۳۳
کد خبر : ۲,۱۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید