اقدام سازمان فرهنگی شهرداری بمناسبت هفته دفاع مقدس؛

ورودی بوشهر به تصاویر شهدا مزین شد

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر
امروزه در بسیاری از کشورها نمادها و ملاک‌هایی برای نشان دادن هویت فرهنگی جامعه وجود دارد. در ایران نیز با توجه به اهمیت بالای هشت سال دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید به انقلاب، جنگ تحمیلی به‌عنوان یکی از هویت‌های فرهنگی جامعه ما شناخته می‌شود، بنابراین ضروری است نمادهایی در سطح شهر به این موضوع اختصاص یابد.

بندر بوشهر در طول تاریخ کهن خود خصوصا در دوران هشت سال دفاع مقدس، لبریز از رشادت‌ها و صحنه‌های مبارزه با دشمنان و متجاوزان بوده و امروز باید در طراحی یادمانهای شهدا و معماری المان‌ها با الهام از آن تاریخ و فرهنگ، روایتگر آن دلاورمردی‌ها و مجاهدت‌ها به نسل‌های جوان و آینده باشد. در همین راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر به مناسبت سی و نهمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، المان‌های تمثال مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس بوشهر را در ورودی این بندر تاریخی نصب کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در همین خصوص با بیان این‌که نصب تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس در ورودی شهر در دست اقدام است، افزود: در این طرح، تصاویر شهدا بر روی کاشی چاپ شده و در ورودی شهر (حدفاصل پلیس راه قدیم تا اتوبان امام علی (ع)) نصب شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، احمد بارگاهی با اشاره به لزوم حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در جامعه افزود: کار در خصوص معرفی و بزرگداشت مقام شامخ شهدا تنها بر عهده یک اداره و نهاد نیست و در این زمینه تمامی نهادهای فرهنگی و انقلابی باید تلاش کنند تا آنگونه که باید حق مطلب ادا شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت نصب این المان‌ها توسط این سازمان، با تاکید بر این‌که «شهدا» نماد فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و آسایش کنونی خود را از خون شهدا دارد و همه ما مدیون خون شهیدان هستیم. سازمان فرهنگی شهرداری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران عزیز را وظیفه خود می‌دانیم.

گفتنی است، در همین راستا یادواره شهدای نوجوان بوشهر در هفته دفاع مقدس به یاد شهدای نوجوان و جوان کربلا حضرت علی اکبر (ع) و حضرت قاسم (ع) برگزار و از خانواده‌های این شهدای گرانقدر تجلیل به عمل آمد.

 


تصاویر شهدا
تصاویر شهدا
تصاویر شهدا
تصاویر شهدا
تصاویر شهدا
تصاویر شهدا
تصاویر شهدا
تصاویر شهدا
تصاویر شهدا
تصاویر شهدا

 

۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۶
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۱,۹۸۹
کد خبر : ۱,۵۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید