با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و یک موسسه بخش خصوصی؛

تفاهمنامه «حس خوب زندگی در شهر» منعقد شد

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر
امروزه پیشرفت روزافزون تکنولوژی سبب شده تا زندگی برای انسان‌ها به‌مراتب راحت‌تر از گذشته باشد با این حال به اعتقاد روانشناسان و رفتارشناسان اجتماعی، ماشینی شدن زندگی تاثیرات دیگری هم بر جوامع بشری گذاشته است؛ یکی از این تاثیرات، انزواطلبی و کاهش شادی و شادابی در جوامع است.
در جهان امروز یکی از مهم‌ترین معیارهای اندازه‌گیری پیشرفت اجتماعی جوامع، میزان شادمانی مردم آن است. در این زمینه، بسیاری از مردم معتقدند که توانایی شاد زیستن و خلق یک زندگی شاد، یک هنر درونی بوده و افراد تنها با تلاش خودشان می‌توانند یک زندگی شاد را برای خود رقم بزنند با این حال امروزه کارشناسان معتقدند طراحی‌ها و اِلِمان‌های شهری در کنار فراهم کردن شرایطی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی می‌تواند این نشاط و شادابی را در جامعه دوچندان کند.
بر همین اساس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر به‌منظور حمایت از فعالیت تشکل‌های غیردولتی جوانان و همچنین افزایش نشاط و پویایی در جامعه و شهروندان، تفاهمنامه‌ای را با موضوع «حس خوب زندگی در شهر» با مرکز مشاوره تخصصی خانواده مهر منعقد کرد.
در این طرح که به‌زودی فعالیت خود را در سطح شهر آغاز می‌کند، اهدافی نظیر ارتقای شادی و حس خوب زندگی در شهر، افزایش مشارکت‌های اجتماعی در شهروندان و افزایش همدلی و ارتباط جمعی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی، آموزش چگونگی لذت بردن از زندگی با کمترین امکانات، ایجاد فرهنگ شادی و نشاط و ارتقای مهارت‌های زندگی، ارتقای احساس تعلق به شهر و حس خوب زندگی در شهر، ارتقای مهارت‌ها و افزایش فعالیت گروهی و دریافت حمایت‌های اجتماعی به چشم می‌خورد.
گفتنی است اهم فعالیت‌های این موسسه به‌منظور فراهم‌سازی شرایطی برای جذب مشارکت مردمی در امور شهری از طریق طراحی و اجرای فستیوال‌ها و جشنواره‌ها، طراحی روزهای خاص و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و همدلی و ارتباط جمعی، تولید محتوا شامل کتاب، بروشور، انیمیشن‌های آموزشی و...، طراحی ایستگاه‌ها، پاتوق‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌های هدفمند، طراحی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری نمایشگاه‌های خاص، ایجاد انجمن‌هایی با اهداف خاص نظیر انجمن ارتقای حس خوب و شادی در سالمندان، زوجین، بیماران خاص و...، ایجاد پارک‌ها و شهر کودک‌ها جهت آموزش مهارت‌های زندگی، طراحی مجدد برخی فضاهای شهری، طراحی فعالیت‌های گروهی با هدف ارتقای احساس تعلق به شهر و خس زندگی خوب در شهر و... می‌باشد.
۱۹ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۱,۲۹۱
کد خبر : ۱,۴۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید