در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز ماه محرم؛

اولین نشست هماهنگی هیات‌های مذهبی برگزار شد

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر
یکسال دیگر گذشت و ماه محرم به‌زودی میزبان عزاداران، عاشقان و شیفتگان اهلبیت (ع) خواهد شد و نوای عزای حسینی در جای جای بندر تاریخی بوشهر به گوش خواهد رسید. بوشهری‌ها همچون سایر مناطق کشور همه‌ساله در ایام محرم با حضور در هیات‌های مذهبی و برپایی عزاداری‌های منحصر به فرد و طنین صدای سنج و دمام به استقبال این ماه بزرگ رفته و در عزای سید و سالار شهیدان به سوگ می‌نشینند.

در همین رابطه، ساماندهی و هماهنگی هیات‌های مذهبی پیش از آغاز ماه محرم، بررسی آسیبهای مراسمات عزاداری در راستای جلوگیری از بدعت‌گزاری‌ها، انسجام در برگزاری مراسمات و هم‌افزایی هیات‌ها و دستگاه‌های متولی به‌منظور برگزاری بهتر مراسمات این دهه  ضروری به نظر می‌رسد. بر همین اساس، اولین جلسه هماهنگی، برنامه‌ریزی و ساماندهی هیات‌های مذهبی به‌منظور برگزاری مراسمات دهه اول محرم در محل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با حضور رئیس و معاون این سازمان و همچنین مسوولان هیات‌های مذهبی برگزار شد.

در این نشست، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با تاکید بر آمادگی سازمان فرهنگی شهرداری برای همکاری با هیات‌های مذهبی سطح شهر گفت: سیاهپوشی معابر، جاده ساحلی، میادین و خیابان‌های سطح شهر همراه با نصب بنرها و بیلبوردهای عزاداری با موضوع فرهنگ عاشورایی در دستور کار سازمان فرهنگی قرار دارد.

محمدصادق سعیدی با اشاره به این‌که همه‌ساله مردم بهصورت خودجوش اقدام به برگزاری مراسمات مذهبی کرده و با تشکیل هیاتها و وجود جوانان مومن و مشتاق، عزاداری ماه محرم همواره به‌صورت باشکوه برگزار شده است، تاکید کرد: امکانات سازمان فرهنگی شهرداری در حد امکان در اختیار هیات‌های مذهبی قرار داده می‌شود و هیات‌های مذهبی مطابق چهارچوب تعیین شده می‌توانند از امکانات این سازمان به‌منظور برگزاری هرچه باشکوهتر مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان استفاده نمایند.

 


نشست با هیات ها محرم

۱۳ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۱,۰۷۷
کد خبر : ۱,۴۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید