به همت سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر در روز خلیج فارس؛

آیین بزرگداشت احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس برگزار شد

آیین بزرگداشت احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس برگزار شد
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با برگزاری همایشی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، از تلاش‌های مانایاد احمد اقتداری (پدر مطالعات خلیج فارس و شهروند افتخاری بوشهر در سال 1391) به پاس بیش از پنجاه سال پژوهش و خدمت به فرهنگ ایران و همچنین پژوهش‌های ماندگار در حوزه خلیج فارس تجلیل کرد.

در ابتدای این مراسم، محمدصادق سعیدی رئیس سازمان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در این همایش گفت: زنده‌یاد اقتداری در حوزه شناخت خلیج فارس و اعتلای این نام در جهان تلاش بسیاری کردند و به همین علت اعضای شورای اسلامی شهر به نمایندگی از مردم شریف بوشهر در سال 1391، ایشان را بهعنوان شهروند افتخاری بوشهر انتخاب کردند.

وی با اشاره به این‌که زنده‌یاد اقتداری، تمام طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان را برای کار تحقیقاتی با پای پیاده طی کرده و نقشه‌برداری تمام این سواحل را انجام داده است، ادامه داد: پدر مطالعات خلیج فارس در دوران حیات خود، خدمات بسیار ارزنده‌ای در راستای معرفی ظرفیت‌ها و آداب و رسوم خطه خلیج‌فارس، تجارت و کشتیرانی این منطقه، مداخلات انگلیس و روسیه در خلیج‌فارس و... داشته است که سزاوار تجلیل است.

در ادامه این مراسم پس از سخنرانی دکتر جولایی و دکتر مشایخی در خصوص اقدامات مانایاد احمد اقتداری، از کتاب «خیران» نوشته آقای طبیب‌نژاد با موضوع فرهنگ اصطلاحات و لغات دریا و دریانوردی خلیج فارس و بوشهر، رونمایی و از مولف آن تجلیل به عمل آمد. تقدیر از ناخدامالک از قدیمی‌ترین ناخداهای بوشهر و اجرای گروه موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های برگزارشده در همایش خلیج فارس بود.

گفتنی است این مراسم با حضور خانواده گرامی زنده‌یاد احمد اقتداری، ندا عبدالله زاده عضو محترم شورای اسلامی شهر بوشهر، محمد صادق سعیدی رئیس سازمان فرهنگی شهرداری، دکتر مشایخی رئیس بنیاد ایران‌شناسی و جمعی از همشهریان شریف بوشهری در سینمای پردیس انقلاب واقع در انتهای خیابان معلم برگزار شد.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۱,۱۲۴
کد خبر : ۱,۳۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید