رئیس سازمان فرهنگی شهرداری خبر داد؛

تجلیل از پدر مطالعات خلیج فارس در همایش خلیج فارس

تجلیل از پدر مطالعات خلیج فارس در همایش خلیج فارس
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر از برگزاری همایش خلیج فارس یادبود مانا یاد احمد اقتداری (پدر مطالعات خلیج فارس و شهروند افتخاری بوشهر در سال 1391) به همت این سازمان خبر داد.

محمدصادق سعیدی با بیان این‌که روز ملی خلیج فارس برای ساحل‌نشینان جنوب کشور خصوصا مردم خونگرم بوشهر رنگ و بوی دیگری دارد، افزود: زنده یاد اقتداری در حوزه شناخت خلیج فارس و اعتلای این نام در جهان تلاش بسیاری کردند و به همین علت اعضای شورای اسلامی شهر به نمایندگی از مردم شریف بوشهر در سال 1391، به پاس بیش از پنجاه سال پژوهش و خدمت به فرهنگ ایران و همچنین پژوهش‌های ماندگار در حوزه خلیج فارس، ایشان را به عنوان شهروند افتخاری بوشهر انتخاب کردند.

وی با اشاره به این‌که زنده‌یاد اقتداری، تمام سواحل خلیج فارس و دریای عمان را برای کار تحقیقاتی‌اش با پای پیاده طی کرده و نقشه‌برداری تمام این سواحل را انجام داده است، یادآور شد: زنده یاد احمد اقتداری در دوران حیات خود، خدمات بسیار ارزنده‌ای در راستای معرفی ظرفیت‌ها و آداب و رسوم خطه خلیج‌فارس، تجارت و کشتیرانی این منطقه، مداخلات انگلیس و روسیه در خلیج‌فارس و... داشته است که سزاوار تقدیر است.

گفتنی است این مراسم با حضور خانواده گرامی زنده‌یاد احمد اقتداری، همشهریان شریف بوشهری، مسوولان استان و شهرستان در سینمای پردیس انقلاب واقع در انتهای خیابان معلم برگزار می‌گردد.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴
سازمان فرهنگی شهرداری |
تعداد بازدید : ۸۷۵
کد خبر : ۱,۳۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید