بهره‏‌برداری اولیه از چرخ و فلک بوشهر در ۱۲ مردادماه/انتخاب پیمانکار جدید برای تقاطع شهید سلیمانی/مجوزهای مربوط به اجرا گذر سرتل-تنگک صادر شد/طلب حلالیت شهردار بندر بوشهر از شهروندان

بهره‏‌برداری اولیه از چرخ و فلک بوشهر در ۱۲ مردادماه/انتخاب پیمانکار جدید برای تقاطع شهید سلیمانی/مجوزهای مربوط به اجرا گذر سرتل-تنگک صادر شد/طلب حلالیت شهردار بندر بوشهر از شهروندان

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر: حسین صالحیان در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه خود در سمت شهردار بندر بوشهر اظهار داشت: در سال ۹۹ بودجه شهرداری بوشهر رقم آن ۲۹۹ میلیارد تومان بود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تمهیداتی که اندیشیده شد در یک برنامه مدونی که همکاران در حوزه های مختلف شهرداری تهیه کردند با اقدامی بی سابقه بودجه شهرداری یک مرکز استان طی یک سال بیش از ۲ برابر شد.
وی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که عزم جدی در خصوص اقدام پروژه های مختلف در خصوص پروژه های شهرداری بندر بوشهر بوجود آمد و این موضوع باعث شد همه همکاران در جهت تحقق درآمدها و بخش درآمدی اقدام کنند تا اعتبار لازم برای هزینه‌های  اجرا پروژه ها را داشته باشند.
صالحیان ادامه داد: وقتی بودجه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۹ با بودجه ۶۵۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ مقایسه شود این موضوع نشان می دهد که جهش انجام شده بیشترین دلیلش این بوده تا پروژه‌های قول داده شده و همچنین پروژه های مصوب شده توسط شورای اسلامی شهر اجرایی شوند.
وی گفت: در بودجه ۱۴۰۰، ۱۱۹ پروژه تعریف شد که تا در بازه زمانی یکساله (براساس یک برنامه مبتنی بر مشخص شدن زمان آغاز و پایان پروژه) اجرایی شوند.
صالحیان ادامه داد: برای عمده این پروژه ها که باید پیمانکار گرفته شود یک سری شرایطی داشته و دارد که در برنامه زمان بندی لحاظ شده اما با این حال برخی از پروژه ها ممکن است در مرحله نخست مناقصه برنده نداشته باشند و به تجدید مناقصه برسد و یا حتی بعد از آن نیز به مراحل انعقاد قرارداد با ترک تشریفات برسد.
شهردار بندر بوشهر گفت: این روند به زمان اجرا پروژه اضافه می کند اما جالب است که در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۷ پروژه براساس برنامه زمان بندی در بوشهر آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه اتوماسیون اداری از دیگر دستاوردهای اخیر شهرداری بندر بوشهر است، عنوان کرد: همچنین درخواست های دستی نیز از شهرداری خارج شد چراکه توجه به بحث اتوماسیون همراه با برنامه اعمال شده در دستور کار قرار داشت.
وی ادامه داد: تا پیش از اینکه درخواست ها دستی بود در برخی موارد ممکن بود که شماری از آنها بماند و همین زمانبر می شد که با این وجود اکنون درخواست ها سیستمی شده و به صورت آنلاین مشخص است و حتی مشخص می شود کدام مدیر یا همکار کاری را انجام نداده و یا زمان انجام آن را زیاد کرده باشد.
صالحیان عنوان کرد: مجموع این اقدام ها باعث شد بخش قابل توجهی از ۵۷ پروژه مشخص شده برای آغاز آنها در سه ماهه ابتدایی امسال پیمانکاران آنها مشخص و اقدام های انعقاد قراردادی آن انجام شده و در یکی دو ماه آینده مردم بوشهر به طور قطع شاهد اجرا آن خواهند بود.
وی افزود: یک سری پروژه‌های عقب افتاده از سال های پیش نیز وجود داشت که فعالیت آنها یا کم بود و یا اینکه مانده بود که یکی از این پروژه ها پایش تصویری شهر بود.
صالحیان با اشاره به همکاری مطلوب و موثر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباط شهرداری در ارتباط با اجرا طرح پایش تصویری، بیان کرد: موضوع پایش تصویری یکی از وظایف عمده شهرداری ها است که در سطح شهر با نصب دوربین ها و تجهیزات فنی پیشرفته باید شهر را رصد کنند که این رصد به کار دستگاه های مختلف امنیتی و همچنین دستگاه مختلف حاکمیتی می آید که فعالیت پایش تصویری با همکاری معاونت عمرانی بخوبی پیش رفت و پس از مدت ها فاز نخست آن به اتمام رسید و فاز دوم آن نیز اکنون در دست اجرا است.
شهردار بندر بوشهر اضافه کرد: موضوع دیگر که سال ها باقی مانده بحث ممیزی کل سطح شهر و املاک آن بود چراکه تا زمانی که املاک و اماکن کد نوسازی نداشته باشند نمی توان درآمدهای آن را کسب کرد و همچنین در خصوص مسائل شهرسازی نیز نمی تواند نظارت مطلوبی بر آنها داشت و در چنین شرایطی در شهرداری منطقه ۲ بوشهر حتی یک ملک ممیزی شده نداشت.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی موضوع بحث ممیزی املاک بیش از نیمی از شهر بوشهر در دستور کار قرار گرفت و پیمانکار آن انتخاب شد.
صالحیان در ارتباط با پروژه چرخ و فلک نیز اظهار داشت: این پروژه بیش از چندین سال متوقف بوده که با هماهنگی و همراهی شورای اسلامی شهر در ماه گذشته چرخ و فلک برای اولین بار چرخید و کلیه موتورهای آن نیز نصب شده است.
وی گفت: بحث استانداردسازی، رنگ آمیزی و همچنین نورپردازی چرخ و فلک نیز اکنون با سرعت خوبی در حال انجام است و قول داده شده تا ۱۲ مردادماه برای اولین بار مورد بهره برداری اولیه قرار می‏گیرد.
وی عنوان کرد: کابین ها به دستگاه های خنک کننده نیز تجهیز می شوند و پس از یکی دوماه که از بهره برداری اولیه گذشت با مطلوب شدن آب و هوا  در بوشهر بهره برداری نهایی از پروژه نیز آغاز خواهد شد.
صالحیان ادامه داد: پروژه تقاطع سردار سلیمانی (میدان شهید مطهری) نیز همان طور که مردم می دانند پیمانکاری که انتخاب شده بود رفتار شایسته ای نداشت و متعاقب با این رفتار با هماهنگی با دستگاه های نظارتی و بازرسی استان پروژه خاتمه پیمان داده شد.
وی افزود: در این راستا از ماده ۴۶ پیمان استفاده شد که تبعات بسیار سختی نیز برای پیمانکار پروژه خواهد داشت و با قرار گرفتن در لیست سیاه تا چند سال اجازه گرفتن پروژه جدید ندارد.
در این پروژه که باید چندین ماه پیش بهره‌برداری می شد کوتاهی شد و این رویه منجر به خلع ید شدن پیمانکار شد که کار دشواری نیز نبود و مردم بوشهر داشتند متضرر می شدند.
صالحیان تصریح کرد: در مرحله اول مناقصه چند پاکت آمده بود که مورد تایید نهایی قرار نگرفت که امید است تجدید مناقصه آن روز شنبه دوم مردادماه به طور کامل مشخص می شود.
وی اظهار داشت: چنانچه شهروندان بوشهری بزودی شاهد تداوم روند احداث تقاطع سردار سلیمانی در نبود شورا اسلامی شهر و شهردار کنونی بودند باید بدانند که برای خلع ید شدن پیمانکار و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار جدید چندین ماه تلاش صورت گرفته است.
صالحیان بیان کرد: در بحث پدافند غیرعامل فعالیت های خیلی خوبی آغاز شد که اثرهای آن بزودی مشخص می شود و در گذری که از منطقه سرتل به تنگک است به عنوان یکی از پروژه های حائز اهمیت در سال پیش طرح نهایی به تایید شورای ترافیک استان و همچنین تایید کمیسیون ماده پنج رسیده است.
وی اظهار داشت: این پروژه در بودجه ۱۴۰۰ نیز دارای کد است و همچنین اراضی واقع در مسیر گذر کارهای انجام شد تا مجوزهای لازم از حوزه ثبت و مراجع قضایی صورت گرفته شد تا در صورت پیدا شدن معارض مانعی در روند کار صورت نگیرد.
صالحیان عنوان کرد: در این زمینه با برگزاری مناقصه یک سری پیمانکاران آمده بودند که مناقصه آنها عادلانه نبود و امید است بزودی با تجدید مناقصه پیمانکار جدید آن مشخص شود و شهروندان باید بدانند که کارهای اساسی متناسب با گذر سرتل-تنگک در دوره فعالیت شورا اسلامی شهر و شهردار کنونی بوشهر صورت گرفته است.
شهردار بندر بوشهر گفت: یکی از موضوع های حائز اهمیت کارهای زیرساختی در بوشهر  بود که اقدام های متعددی در این زمینه محقق شد.
وی اضافه کرد: اگر حوزه معماری و شهرسازی شهر زیبا باشد در این صورت است که شهر می تواند کالبد زیبایی داشته باشد و در حوزه های مختلف اکنون این مهم به جد پیگیری می شود که در این راستا با تشکیل کمیته زیباسازی گام مهمی برای زیباسازی معماری و شهرسازی بوشهر برداشته شد.
صالحیان در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: تعداد قابل ملاحظه ای از همکاران که به عنوان نیروی حجمی در شرکت های مختلف شرکت می کردند با توجه به ۱۰ درصد پست خالی تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است که در این بین برای برخی از کارکنان از سهمیه ایثارگری استفاده می کنند.
وی گفت: در این قالب حتی برای اینکه مشکل کارکنان در حوزه آتش نشانی بسیار مهم بود افرادی که با پست سازمانی مربوط به آتش نشانی در بخش های دیگر آتش نشانی همه به محل کار اصلی خود بازگشتند.
وی افزود: توجه به معیشت کارکنان شهرداری یکی از مهم ترین موضوع ها بود که در این دوره بخوبی به آن توجه شد و موردتایید شورای اسلامی شهر نیز قرار گرفت.
صالحیان بیان کرد: امید است با حضور اعضای جدید شورای اسلامی شهر بوشهر بتوانند در خصوص موارد مختلف حوزه‌های مرتبط با شهرداری با انتخاب شهردار شایسته فنداسیونی که در مدت ۱۱ ماه و در بدترین شرایط انجام شده را پیگیری کنند.
وی اظهار داشت: در روز معارفه در حضور استاندار بوشهر اعلام کردم که ۱۰ ماه مدت فعالیتم در سمت شهردار بندر بوشهر را با کار و تلاش بالا به ۲۰ ماه تبدیل می کنیم که با اقدام های صورت گرفته این مهم محقق شد چراکه عمده همکاران از صبح علی الطلوع تا پاسی از شب درگیر کار شهرداری بودند تا عقب ماندگی های گذشته را جبران کنند.
شهردار بندر بوشهر یادآور شد: در این مدت بخشی از بدهی های ریز و درشت شهرداری  طی سال گذشته و امسال پرداخت شد و طی این ماه ها اسنادی برای پرداخت بدهی امضا رسید که به شهرداران دو سه دوره قبل است و شایسته نیست که اکنون نامی از آنها برده شود.
وی افزود: درآمد شهرداری بندر بوشهر در سه ماهه ابتدایی امسال با هر شرایطی که بود محقق شده و اجازه ندادیم حق و حقوق کارگران و پیمانکاران با تاخیر همراه شود.
صالحیان اظهار کرد: امید است شورا اسلامی شهر و شهردار آینده بوشهر نیز در تداوم این مسیر موفق عمل کنند. 
وی گفت: یکی از مسائل مرتبط با شور و نشاط شهروندان بحث ورزش و بخصوص فوتبال است که در بوشهر نیز مورد توجه جدی قرار دارد.
شهردار بندر بوشهر اظهار داشت: آغاز به کار فعالیتم در بوشهر همزمان با صدور مجوز فعالیت تیم شاهین شهرداری بوشهر برای یک فصل بود که تمام خود سعی کردیم و با وجودی که تیم تنها ۱۲ روز در پیش از فصل کار کرده بود با این حال شرایط در هفته های پایانی به جایی رسید که شاهین کاندید صعود به لیگ برتر فوتبال کشور شد.
صالحیان گفت: در ابتدای فصل خیلی ها می گفتند این تیم به دسته ۲ سقوط می کند ولی با حمایت اعضای شورا تیم شاهین در پایان فصل در جایگاه آبرومندی قرار گرفت.
وی عنوان کرد: اگر شورای اسلامی جدید شهر بوشهر ادامه این روند تیم داری را می خواهد باید مجوز تیمداری را تمدید کند و خودم به شخصه اعتقاد به زنده مانده مکتب شاهین دارم.
وی همچنین یادآور شد: با اینکه از اینجانب به عنوان گزینه پیشنهاد کردند ولی با توجه به استخاره ای که زدم حاضر به پذیرش سمت شهردار نخواهم بود ولی به عنوان مشاور افتخاری آمادگی دارم تا در صورت درخواست تا هر زمانی که توان داشتم هر خدمتی که از دستم برآمد همه اطلاعات و تجربیاتم را به شورا اسلامی شهر و شهردار جدید تقدیم کنیم.
صالحیان اظهار داشت: جایگاه شهردار بندر بوشهر جایگاهی بسیار مهم و ارزشمند است امیدوارم فردی وارسته تر و شایسته تر از اینجانب بیاید و به مردم عزیز بوشهر خدمت کند.
وی در پایان گفت: در همین جا لازم می دانم با قدردانی از تمامی شهروندان و همکاران طلب حلالیت دارم و امیدوارم که روزهای خوب و درخشانی در فراروی آنها باشد.

۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۵۲۱
کد خبر : ۲,۶۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید