برگزیدگان جشنواره شعر دوبیتی و خلیج فارس معرفی شدند؛

آیین اختتامیه جشنواره شعر دوبیتی و رباعی با موضوع «خلیج فارس» برگزار گردید؛

آیین اختتامیه جشنواره شعر دوبیتی و رباعی با موضوع «خلیج فارس» برگزار گردید؛
آیین اختتامیه جشنواره شعر دوبیتی و رباعی با موضوع «خلیج فارس» همزمان با روز ملی شعر و ادب پارسی با حضور جمعی از مسوولان استان و شهرستان بوشهر، رئیس شاعران و برگزیدگان این جشنواره در سالن اجتماعات اداره‌کل تامین اجتماعی استان بوشهر برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، آیین اختتامیه جشنواره با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی ایران آغاز شد و با خیر مقدم رئیس سازمان فرهنگی، قرائت بیانیه هیات داوران و شعرخوانی برگزیدگان و مدعوین ادامه یافت و در پایان با تقدیر از برگزیدگان جشنواره و پیشکسوتان شعر و ادب استان پایان یافت.
در این آیین، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در خصوص کیفیت برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره استانی شعر خلیج فارس به پیشنهاد همکارانمان در سازمان و با توجه به تعداد کم اشعار دوبیتی و رباعی سروده شده در وصف خلیج فارس، در دهم اردیبهشت‌ماه امسال کلید خورد و در ادامه با همکاری انجمن شعر و اساتید مطرح شعر استان همراه شد تا امروز شاهد برگزاری این اختتامیه با این کیفیت و این حجم آثار دریافتی باشیم.
احمد بارگاهی با بیان اینکه اشعار دریافتی از سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور نشان از اهمیت ویژه خلیج فارس برای فرهیختگان و شاعران کشور دارد، افزود: با توجه به استانی بودن این جشنواره، آثار ارسالی از خارج استان مورد تایید هیات داوران و دبیرخانه قرار نگرفت، با این حال، بیش از صد شاعر هم‌استانی در این جشنواره شرکت کرده و بیش از ۵۰۰ اثر در اختیار هیات داوران قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه به اذعان داوران و دبیر جشنواره آثار رسیده به دبیرخانه آثار فاخری بوده‌اند، تاکید کرد: پیشنهاد من به دبیرخانه این است که اشعار دریافتی را در قالب کتابی با عنوان دوبیتی و رباعی خلیج فارس منتشر کنند تا خروجی این رویداد فرهنگی در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.
بارگاهی در پایان هدف از استانی برگزار کردن این جشنواره در سال اول را استعدادیابی و معرفی شاعران گمنام استان عنوان کرد و افزود: با کمک و همفکری انجمن شعر استان و اساتید و فرهیختگان دیار بوشهر، ان‌شاءالله در سال‌های آتی این جشنواره در قالب ملی و حتی فراملی برگزار خواهد شد و امیدواریم به سهم خود بتوانیم گامی در راستای اعتلای بیش از پیش نام جاوید خلیج فارس برداریم.
گفتنی است در پایان این جشنواره برگزیدگان، هیات داوران، دبیر و مسوول جشنواره و برخی از پیشکسوتان شعر استان از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر تقدیر شدند.
اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل است:
مقام اول جشنواره استانی شعر خلیج فارس: دکتر حیدر منصوری
مقام دوم جشنواره استانی شعر خلیج فارس: فریبا جلالیان 
مقام سوم جشنواره استانی شعر خلیج فارس: محسن محمد زاده
مقام برگزیده جشنواره استانی شعر خلیج فارس: دکتر علیرضا کبگانیان
مقام برگزیده جشنواره استانی شعر خلیج فارس: یوسف احمدی
مسوول دبیرخانه: جواد شکریان
دبیر جشنواره: غلامرضا ابراهیمی
داوران جشنواره:
دکتر مجید عابدی، دکتر رضا معتمد، علی هوشمند.

 

 

 

خلیج فارس
خلیج فارس
خلیج فارس
خلیج فارس
خلیج فارس

 

 

 

 

۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۸۲۸
کد خبر : ۲,۱۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید