رییس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت : چراغ زرد راهنمایی و رانندگی در حکم چراغ قرمز است و بی توجهی به این مورد مهم قابل اغماض نیست

رییس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت : چراغ زرد راهنمایی و رانندگی در حکم  چراغ قرمز است و بی توجهی به این مورد مهم قابل اغماض نیست

 رییس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت : چراغ زرد راهنمایی و رانندگی در حکم  چراغ قرمز است و بی توجهی به این مورد مهم قابل اغماض نیست . بر اساس ماده ۱۰۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بند (ب) ، رانندگان وسایط نقلیه اگر قبل از ورود به تقاطع با چراغ زرد مواجه شدند باید از سرعت خودرو کاسته و درپشت خط ایست ، توقف کند. متاسفانه بسیاری از رانندگان به محض مشاهده چراغ زرد پا بر روی پدال گاز  می گذارند تا هر چه سریعتر و قبل از اینکه چراغ قرمز شود از تقاطع عبور کنند در حالیکه این کار ، خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و مشمول جریمه است. 
     
به گزارش  واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر اصغر صابر افزود: چراغ  زرد به منزله فرصت تخلیه برای خودروها ی ورود کرده به تقاطع است و رانندگان خودروهای مقابل که در پشت چراغ قرمز هستند نباید با روشن شدن چراغ زرد حرکت کنند بلکه باید منتظر مانده و پس از سبز شدن چراغ ادامه مسیر دهند.

وی در پایان تصریح کرد با توجه به اینکه تصادفات متعددی به واسطه رد کردن تقاطع در زمان چراغ زرد رخ داده است به کلیه رانندگان محترم توصیه می شود در هنگام عبور از تقاطع ها اگر چراغ راهنمایی زرد است حتما توقف کامل نمایند. وی میزان جریمه عبور از چراغ قرمز  و زرد را دو میلیون ریال اعلام کرد و افزود علاوه بر این میزان جریمه، ۵ نمره منفی نیز در نظر گرفته  می شود.

۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۱,۹۴۴
کد خبر : ۲,۰۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید