برگزاری اولین جلسه شهردوستدارکودک با حضور اعضا

برگزاری اولین جلسه شهردوستدارکودک با حضور اعضا
اولین جلسه شهر دوستدار کودک با حضور اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در دفتر کار مهندس خورشیدیان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری بندر بوشهر برگزار گردید.

در ابتدا ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که مولفه های شهر دوستدار کودک چیست؟ شهر دوستدار کودک شهری است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار داده و تلاشی در راستای توسعه، مناسب سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان است تا آنان نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهای شان بتوانند درشهر  زندگی کنند، شهردوستدارکودک زمینه ساز رشد و ارتقاء ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اعم از( امنیت، نشاط و سلامت و ...)کودکان است.
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر در همین راستا اولین جلسه شهر دوستدار کودک با حضور اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در دفتر کار مهندس خورشیدیان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری بندر بوشهر برگزار گردید.

در این نشست اعضای شورای مزبور پیرامون تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی و تدوین راهبردهای پیشنهادی و اصول و مباحث نظری و عملی به بحث و تبادل نظر پرداختند. در ادامه این نشست اعضای شورای یادشده طی سخنانی  مبسوط و مشترک به ارائه دیدگاه  ها و نقطه نظرات خود مبنی بر شهردوستدارکودک پرداختند که مشروح آن به قرارذیل می باشد؛ شهر دوستدار کودک دلالت بر وجود وضعیت امکانات و ویژگی هاو ظرفیت‌هایی دریک برنامه یا محیط دارد که بر مبنای حقوق، نیازهای عام و خاص  ویژگی ها ، علائق و فراهم کردن امنیت کافی برای کودکان طراحی شده اند از این رو وقتی از شهردوستدارکودک سخن گفته می‌شود اغلب منظور شهری است که چنین امکانات و ویژگی هایی برای زیست کودکان داردبا امکاناتی نظیر پارک‌ها و اماکنی برای بازی کودکان با امنیت کافی، وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، محل های عبور و مرور امن در خیابان، مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب، وجود مراکز ارائه خدمات به کودکان دارای نیاز ویژه و توانایی های متفاوت و غیره . در پایان اعضای شورای یاد شده سیاست های کلی و برنامه‌های آتی شورارا مورد تصویب قرار دادند.


شهر دوستدار کودک
شهر دوستدار کودک

۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۲۶۱
کد خبر : ۱,۶۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید