نصب و راه اندازی سامانه های جدید هوشمند پایشی در خیابانهای ساحلی( خلیج فارس) و بزرگراه امام علی علیه السلام

نصب و راه اندازی سامانه های جدید هوشمند پایشی در خیابانهای ساحلی( خلیج فارس) و بزرگراه امام علی علیه السلام
دکتر سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر با اعلام این خبر افزود : عملکرد این دوربین‌ها در خیابان های فوق به گونه ای است که یک دوربین در ابتدا و یک دوربین در انتهای جاده مواصلاتی نصب شده و از نقطه شروع تا پایان به صورت میانگین و هوشمند سرعت خودروها را در بازده زمانی محاسبه می‌کنند.
  
در کشور ما همواره تصادف به عنوان بحران مطرح بوده، بحرانی که سالهای سال است گریبانگیر مردم شده و در فصل تابستان با تعطیلی مدارس بیشتر و بیشتر می‌شود . در همین راستا نیز تخلفات زیادی همچون تخلف سرعت لحظه ای خودروها، تخلف سرعت میانگین، پارک در محل غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، سبقت غیر مجاز و غیره وجود دارند که به منظور ثبت هر یک از تخلف ها سامانه استاندارد برای آن می بایست نصب گردد. دوربین های ثبت تخلف به عنوان سامانه‌ای که تنها سرعت لحظه ای را ثبت می نمایند بایستی بتوانند با خطای حداکثر کمتر از دو درصد در تمامی شرایط های جوی و تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت، عکسبرداری یا فیلمبرداری کنند در حالی که به منظور ثبت سرعت میانگین این مسئله کاملاً متفاوت می باشد .

به منظور افزایش ایمنی تردد در جاده ها و بزرگراه ها دوربین‌های تصویری ترافیکی پلاک خوان و پایش تصویری در سطح معابر به منظور جلوگیری از سرعت و سبقت غیرمجاز و نیز تصادفات و آسیب‌های احتمالی، جلوگیری از انجام حرکات مخاطره‌آمیز در جاده‌ها پیش‌بینی گردیده اند.

 به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر دکتر سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر با اعلام این خبر افزود :  عملکرد این دوربین‌ها در خیابان های فوق به گونه ای است که یک دوربین در ابتدا و یک دوربین در انتهای جاده مواصلاتی نصب شده و از نقطه شروع تا پایان به صورت میانگین و هوشمند سرعت خودروها را در بازده زمانی محاسبه می‌کنند. وی  ضریب خطای این دوربین‌ها را بسیار پایین توصیف کردند و اظهار داشتند :  دوربین های ثبت تخلف نه با هدف دریافت جریمه بلکه با نیت بازدارندگی از رانندگی های پرخطر و بالا بردن ضریب امنیت جاده های درون شهری نصب و راه اندازی گردیده است . امیری خاطرنشان کرد : امیدواریم به نقطه ای برسیم که تخلفات  در ذهن و فرهنگ رانندگان و مردم متوقف شود نه در برابر دوربین.

 شهردار بندر بوشهر سرعت مجاز در محور های یاد شده را بر اساس نگاه کارشناسی، سطح ایمنی، گستردگی فضای جاده‌ای در طول محورها ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد : رفته رفته با بهینه شدن فرهنگ رانندگی به جایی برسیم که دیگر شاهد حوادث تلخ و ناگوار جاده‌ای نباشیم .گفتنی است که بر اساس ماده ۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ تهیه، نصب و نگهداری تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکسبرداری و فیلمبرداری و سامانه های ماهواره ای و نظایر آن جهت ثبت تخلف و کنترل عبور و مرور در شهرها برعهده شهرداری‌ها و در خارج از شهرها به عهده وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل پایانه های کشور) می باشد که با هماهنگی راهنمایی و رانندگی ملزم به اجرای این ماده می باشند.

 سید نورالدین امیری اهم فعالیت های انجام شده در خصوص رفع مشکل و فعال سازی سامانه های یاد شده را به شرح ذیل برشمرد :

۱ .تغییر لینک های ارتباطی بین شهرداری مرکزی و سامانه های نصب شده در معابر امام علی علیه السلام و ساحلی با استانداردهای روز امنیتی و پیاده سازی بر روی بسترVLAN با توجه به نیاز شهرداری بندر بوشهر

۲ .نصب نرم افزار لازم بر روی سرور موجود در شهرداری و به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزار ثبت تخلف در شهرداری بندر بوشهر

۳ .به روز رسانی نرم افزار بر روی سامانه های موجود در معابر امام علی علیه السلام و ساحلی

۴ .راه اندازی سرور ثبت تخلف در پلیس راهور استان با قابلیت مشاهده و ثبت تخلف و ذخیره سازی اطلاعات

۵.برقراری ارتباط امن بین شهرداری بندر بوشهر و پلیس راهور استان با توجه به استانداردهای امنیتی مورد نیاز شهرداری بندر بوشهر

 ۶. ایجاد ارتباط امن بر روی اینترنت ملی 

در پایان سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر از تلاشها و زحمات مدیریت سازمان فناوری واطلاعات و تیم امنیت شبکه و پشتیبانی فنی سازمان( فاوا) و معاونت فنی و عمرانی شهرداری درنصب و برقراری و فعال سازی سامانه های مزبور تقدیر و تشکر نمود.

دوربین پایش تصویری

۲۸ تیر ۱۳۹۸ ۲۲:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۸۲۶
کد خبر : ۱,۴۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید