رئیس سازمان فرهنگی شهرداری بندر بوشهر خبر داد:

برگزاری آیین پایانی دوسالانه جایزه ادبی بوشهر در خردادماه

جایزه ادبی بوشهر
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندربوشهر از برگزاری آیین پایانی دوسالانهٔ جایزهٔ ادبی بوشهر در خردادماه خبر داد.

محمدصادق سعیدی در این خصوص گفت: با توجه به جایگاه ارزشمند ادبیات معاصر در فرهنگ و اجتماع، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندربوشهر درصدد است تا با استفاده از ظرفیت مستعدی که در کشور وجود دارد، اختتامیه دوسالانه جایزه ادبی بوشهر را در سومین دوره خود در طول پنج روز یعنی از ۱۹ تا ۲۳ خردادماه جاری در بوشهر برگزار کند.
وی در ادامه با بیان این‌که خوشبختانه و به‌رغم زمان فشرده‌ای که برای ارسال اثر به این رویداد بزرگ وجود داشت؛ دبیرخانه جایزه ادبی بوشهر شاهد دریافت آثار بامحتوا و ارزشمندی هم از سوی چهره‌های ادبی و ناشران بنام کشور و هم از سوی شاعران و نویسندگان جوان بود، افزود: در مجموع 539 داستان کوتاه منتشرشده، 571 شعر منتشرنشده، 58 رمان منتشرنشده، 67 رمان چاپ‌شده، 70 مجموعه‌داستان منتشرشده و 145 مجموعه شعر چاپ‌شده به دبیرخانه جایزه ادبی بوشهر ارسال شد. 
این مقام مسئول از پایان داوری مرحلهٔ اول آثار خبر داد و گفت: داوری این رویداد را در بخش شعر محمد آزرم، شمس آقاجانی، آتفه چهارمحالیان، خلیل درمنکی و شهریار وقفی‌پور و در بخش داستان فرشته احمدی، محمدرضا صفدری، صمد طاهری، محمد کشاورز و حسن محمودی انجام داده‌اند.
سعیدی با تأکید بر این‌که آیین پایانی این جایزه ادبی امسال با حضور چهره‌های ادبی مطرح کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بخش جانبی سومین دوسالانهٔ جایزهٔ ادبی بوشهر، کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزهٔ شعر و داستان و با تدریس اساتید ملی این حوزه‌ها، کارگاه سینمای اقتباسی، کارگاه گرافیک بر اساس محتوای داستان و شعر، کارگاه غزل‌سرایی با درنگ بر غزلیات دکتر حسین جلال‌پور شاعر، مصحح و منتقد ادبی جوان و فقید هم‌استانی، نام‌گذاری گذری به‌نام مشاهیر ادبی استان و ایجاد دیوار با پرتره مشاهیر ادبی، خوانش آثار برگزیده و شاخص ادبی در رادیو و شبکه‌های مجازی و... با دعوت از انجمن‌های ادبی فعال و نویسندگان و شاعران هم‌استانی از ۱۹ تا ۲۲ خردادماه و پیش از آیین اختتامیهٔ سومین جایزهٔ ادبی، در بوشهر برگزار خواهد شد.
سعیدی همچنین با تأکید بر این‌که در آیین پایانی دوسالانه جایزه ادبی بوشهر از مقام ادبی دو استاد ادبیات مطرح هم‌استانی که در سپهر ادبی کشور از چهره‌های مطرح و درخشان به‌شمار می‌روند، تجلیل خواهد شد، گفت: برگزیدگان نهایی این رویداد ادبی ۲۳ خردادماه اعلام خواهندشد.

۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷
سازمان فرهنگی شهرداری |
تعداد بازدید : ۲,۵۶۳
کد خبر : ۱,۲۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید